Από την θεωρία στην πράξη …ξανά και ξανά!

Μετά την πρώτη επιτυχημένη μας προσπάθεια να αναδείξουμε τον οδικό πολιτισμό στο 2ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου (Μποδοσάκειο), αυτή τη φορά επισκεφτήκαμε ένα άλλο σχολείο, εκτός Ηρακλείου, στη Φορτέτσα, όπου την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018 ολοκληρώσαμε άλλη μία δράση με τα υπέροχα παιδιά των τάξεων Ε1 και Ε2, στο 21ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Μια εβδομάδα νωρίτερα επισκεφτήκαμε το σχολείο και συναντήσαμε τα παιδιά στις τάξεις τους για να μάθουμε μέσα από τα δικά τους τα μάτια πως τα ίδια βιώνουν καθημερινά την σχέση τους με τα μηχανοκίνητα οχήματα, αυτοκίνητα, δίκυκλα, ποδήλατα, είτε ως επιβάτες, είτε ως πεζοί. Με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, δώσαμε τα κίνητρα στους μικρούς μας φίλους να προετοιμαστούν, φτιάχνοντας χειροκατασκευές με σήματα STOP, σημειώματα με συμβουλές προς τους οδηγούς, επιβραβεύσεις των συνετών οδηγών αλλά και συστάσεων/εικονικών κλήσεων σε περιπτώσεις που οδηγούσαν χωρίς να τηρούν βασικούς κανόνες κυκλοφορίας.

Την προσπάθεια αυτή με αίτημα στην Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου στήριξαν εξαιρετικά με την παρουσία τους ο Αρχιφύλακας Σχοιναράκης Γεώργιος και ο Αστυφύλακας Παναγιωτόπουλος Κωνσταντίνος, Δικυκλιστές του Τμήματος Τροχαίας Ηρακλείου.

Οι μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στη βιωματική αυτή δράση, αφού χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, των παρατηρητών, των πεζών και των τροχονόμων, ενημερώθηκαν για τα καθήκοντά τους και βγήκαν έξω στον δρόμο που βρίσκεται το σχολείο τους, στην οδό Σόλωνος 102. Λειτουργώντας σταδιακά μέσα και από τους τρεις ρόλους τα παιδιά, βίωναν πως είναι άλλοτε να είσαι πεζός, άλλοτε οδηγός και άλλοτε τροχονόμος, ενώ παράλληλα σημείωναν και τις ελλείψεις από πλευράς σήμανσης.

Μέσα από το κοινωνικό αυτό πείραμα, τα ίδια τα παιδιά, κατέγραψαν τις ακόλουθες παρατηρήσεις:

• Παρκαρισμένα οχήματα σε μέρη όπου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση.
• Ανυπαρξία διάβασης πεζών κοντά στη στάση λεωφορείου καθώς και στην εκκλησία του Τιμίου Σταυρού.
• Απουσία πινακίδων σήμανσης απαγόρευσης στάσης, στάθμευσης και ορίου ταχύτητας.
• Πινακίδες σε κακή κατάσταση ή άλλες κρυμμένες πίσω από φυλλωσιές δέντρων.
• Οδηγοί που είχαν αμελήσει να φορέσουν τη ζώνη ασφαλείας.
• Οδηγοί που μιλούσαν στο κινητό.
• Οδηγοί που με το ένα χέρι οδηγούσαν και το άλλο κάπνιζαν.
• Οδηγοί που δεν φορούσαν προστατευτικό κράνος.
• Οδηγοί με το προστατευτικό κράνος κρεμασμένο στο τιμόνι.
• Οδηγοί που οδηγούσαν επικίνδυνα σε κατοικημένη περιοχή με μεγαλύτερη ταχύτητα από την επιτρεπόμενη.
• Παιδιά στο πίσω κάθισμα χωρίς ζώνη ασφαλείας.

Οι μαθητές/τριες όταν ολοκληρώθηκε η δράση, κουβέντιασαν με τους εθελοντές, τους αστυνομικούς και τους δασκάλους τους αναπτύσσοντας τους προβληματισμούς τους. Έπειτα,κατέγραψαν βελτιωτικές προτάσεις για καλύτερη οδική ασφάλεια, οι οποίες συνοψίζονται παρακάτω:

• Περισσότερες διαβάσεις πεζών.
• Σαμαράκια που αναγκάζουν τους οδηγούς να ελαττώνουν ταχύτητα.
• Ανανέωση πινακίδων.
• Πινακίδες με όρια ταχύτητας.
• Πινακίδες «Προσοχή Σχολείο».
• Φωτεινές σημάνσεις.
• Σε επικίνδυνα σημεία έκριναν αναγκαίο την ύπαρξη φαναριών.
• Πεζοδρόμια.
• Να ενημερωθούν οι γονείς για το πώς πρέπει να φέρνουν και να παίρνουν τα παιδιά από το σχολείο, διότι τόσο στην προσέλευση όσο και στο σχόλασμα δημιουργούνται προβλήματα και ελλοχεύει ο κίνδυνος τροχαίου.

Ευχαριστούμε θερμά την δασκάλα Μαρία Μπούμπουρα και τον δάσκαλο Δημήτρη Γρυσμπολάκη, καθώς και την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Κρήτης που ενέκρινε το αίτημα να υποστηρίξει την προσπάθειά μας αυτή η Ελληνική Αστυνομία, προκειμένου να δώσουμε μια μοναδική ευκαιρία στα παιδιά να μας εκπαιδεύσουν στον Οδικό Πολιτισμό!

Article by: GK